平凡之路歌詞英文

平凡之路的歌詞英文如下:

徘徊著的在路上的

(Hanging around on the road)

你要走嗎 當然是的

(Are you going somewhere? Absolutely!)

期望變得更好

(Looking forward to becoming better)

還年輕嘛 這就是旅程

(You're young. This is the journey)

你迷路了嗎 我迷路了嗎

(Have you lost your way? Have I lost my way?)

是怪胎或瘋子呀

(Are we freaks or crazy?)

我們難道不應該 勇敢一點嗎

(Shouldn't we be braver?)

故事的小黃花

(The little yellow flower of the story)

屬於每一 個生命茁壯的小孩

(belongs to every life-filled child)

歲月的流逝 是我最深的傷疤

(The passage of time is my deepest scar)

我知道 人世間的美景勝過故鄉

(I know the beauty of the world is better than anywhere else)

也曾得到也曾失去 也不要覺得可惜啊

(I've had my share of ups and downs. Don't feel sorry for yourself)

我曾經跨過山和大海 也穿過人山人海

(I've crossed mountains and vast seas, through the sea of humanity)

我曾經擁有著的一切 又消失不見

(Everything I ever had, it's all gone)

平凡之路 啊多么痛的領悟

(The path of ordinary people. How painful a realization!)

我曾墮入無邊黑暗 想掙扎卻無法自拔

(I fell into an endless abyss. Trying to struggle, but couldn't get out)

我多不甘心 但與世界交手的這十年啊

(How much I don't want to, but in the past ten years, I've been playing with the world)

我多渴望借一點火光 讓那天鵝飛到我的湖中啊 那一剎那的柔軟啊…也...是什麼來著…喔…對!那是一種叫做 “平凡之路”的生命的溫度…平凡之路…路雖遠行則將至… 嗯…很美的詞… 這就是生命中的必經之路啊…我多么慶幸 我多么幸運 我多么…“喔…”對!平凡之路…這就是我的人生路啊…再見了我的過去,請別失望,就算一切都落幕,就算世界不再抱緊你,但你還有“平凡之路"啊! 你還有力量可以再次飛翔!再見了我的過去,我知道,我不能停留在過去,因為我知道,前方的世界更美好! 所以我會勇往直前,不管多么困難,我都會勇往直前! “喔…喔…”這就是我的人生路啊…這就是我的人生路啊…這就是我的人生路啊…我的人生路啊…我多幸運 “喔…” 對! “這就是我的平凡之路…” “喔…喔…”對!“再見了我的過去,我要向前飛!” 再見了我的過去! 我來了!再見了再見了平凡之路。